10 Nawyków żywieniowych

1. Ssanie oleju

Ssanie oleju np. kokosowego (ang. oil pulling) to prosta czynność polegająca na tym, że zaraz po przebudzeniu i porannej toalecie należy małą łyżeczką oleju wypłukać usta. Płukanie powinno polegać na „przeżuwaniu” oleju. Oleju nie należy połykać, a na koniec należy wypluć go np. do toalety. Czynność ta powinna trwać około 5 minut.

Zalety ssania oleju to:

– zdrowsze i bielsze zęby,

– świeższy oddech,

– czystsza cera,

– usunięcie toksyn z organizmu.

Do ssania oleju można wykorzystać dowolny olej, ale nierafinowany olej kokosowy jest najlepszy ze względu na to, że ma działanie anty-bakteryjne, anty-wirusowe i anty-grzybiczne oraz może pomagać w leczeniu zakażeń. Olej kokosowy można wykorzystać na tysiące sposobów i można na nim nawet smażyć.

Nierafinowany olej kokosowy znajdą Państwo w naszym sklepie.

2. Poranne picie wody z cytryną

Picie na czczo z samego rana jednej lub dwóch szklanek wody z cytryną to jedna z najlepszych zmian jaką możesz wprowadzić w swoim życiu. Po przebudzeniu Twój organizm może być odwodniony oraz zakwaszony, a dzięki wypiciu wodnej możemy pozbyć się obu tych problemów. Do tego woda z cytryną dodaje energii i może przyśpieszyć metabolizm.

Zalety porannego picia wody z cytryną:

– nawadnia organizm,
– wspomaga odchudzanie,
– pomaga odkwasić organizm,
– pomaga oczyścić organizm z toksyn.

Naszym zdaniem poranne picie wody z cytryną powinno stać się codzienny rytuałem wszystkie osób, które myślą o tym by się dobrze czuć każdego dnia.

3. Zdrowszy zamiennik soli

Co do tego, że sól jest niezdrowa nie musimy chyba nikogo przekonywać. Mowa tutaj o soli kuchennej, którą znajdziemy niemal w każdym domu. Na szczęście są zdrowsze zamienniki, które w smaku nie ustępują tzw. zwykłej soli.

Dlaczego warto zrezygnować ze zwykłej soli?
Sól może powodować zatrzymanie wody w organizmie, a jest to częsta przyczyna obrzęków

Polecana szczególnie mocno jest sól himalajska.

4. Picie czystka

5. Yerba Mate zamiast kawy

6. Zdrowszy zamiennik cukru

7. Wieczorne spacery

8. Medytacje

9. Ogranicz przetworzoną żywność

10. Okno kaloryczne