Cztery Suplementy o Udowodnionym Działaniu Budującym Mięśnie Szybko

W tych czasach, gdzie wszędzie widzimy umięśnionych superbohaterów i gwiazdy kina akcji, nic dziwnego, że świat ponownie szaleje na punkcie mięśni, przez co więcej ludzi podnosi ciężary próbując nabrać mięśni i je wzmocnić niż jeszcze parę lat temu. Z takimi gwiazdami kina jak Hugh Jackman lub The Rock, którzy są idolami wielu ludzi na całym świecie, wydaje się, że ludzie zmieniają piloty od telewizora na zestaw hantli, ale niestety nie widzą rezultatów, na jakie liczyli.

Budowanie mięśni jest złożonym i bardzo trudnym procesem, który wymaga wiele determinacji, ciężkiej pracy, dyscypliny, samokontroli, a także wiedzy. Kulturystyka i trenowanie z ciężarami to nie tylko podnoszenie ciężarów, tak naprawdę kulturystyka jest uznawana przez większość sportowych ekspertów za kombinację około 30% treningu i 70% diety i odżywiania.

Aby zbudować mięśnie, Twoja dieta musi być odpowiednia, ale co się dzieje gdy zarówno Twoja dieta i Twój trening są idealne? W tym przypadku, możesz zacząć myśleć o suplementacji. Kulturystyka i zdrowe suplementy są niesamowicie popularne i niesamowicie korzystne, jeśli wiesz, które wziąć i kiedy je zażywać. Jeśli chcesz przypakować i jak najwięcej wynieść ze swojej diety i treningów, znajdziesz tu cztery suplementy o udowodnionym działaniu budującym mięśnie, szybko.

Keratyna – Keratyna jest związkiem chemicznym, które tak naprawdę jest naturalnie produkowanym przez nasze ciała, ale w bardzo małych ilościach. W skrócie, działa pozwalając naszym ciałom produkować więcej ATP (adenozynotrójfosforan), która jest rodzajem paliwa lub energii, z której korzystają komórki w całym ciele. Kiedy zażywamy keratynę, ona nie tylko pozwala naszemu ciału produkować więcej ATP, ale także pomaga zwiększyć objętość komórek w naszych mięśniach, przez co mogą absorbować więcej ATP. Im więcej ATP absorbują, tym ciężej nasze mięśnie mogą pracować zanim kwas mlekowy zacznie powstawać i mięśnie się zmęczą. Im ciężej pracują, tym bardziej efektywny i wydajny będzie nasz trening.

Odżywki białkowe – Odżywki białkowe są numerem jeden w najlepiej sprzedających się suplementach na świecie, nie bez powodu. Białko jest niezbędne dla wzrostu i regeneracji mięśni i tkanki mięśniowej. Kiedy podnosimy ciężary, nie budujemy mięśni, tylko je niszczymy. Budujemy je gdy odpoczywamy poprzez syntezę białek, w tym wielu aminokwasów. Odżywki białkowe są idealne, bo są bardzo wygodne i zawierają dużo smaku i białka w każdej porcji. Zalecane jest spożywanie shake’a białkowego zmieszanego z wodą zaraz po treningu, bo właśnie wtedy mięśnie są najbardziej podatne na odżywienie.

Suplementy przedtreningowe – Suplementy przedtreningowe są idealne, aby pomóc zbudować mięśnie, bo są tak naprawdę paliwem dającym energię naszemu ciału, pobudzającym nas i pomagającym nam być zmotywowanym. Przedtreningówki zawierają często kofeinę, taurynę i inne stymulanty, które pomagają nam mieć więcej energii. Czasem zawierają także tlenek azotu, który rozszerza naczynia krwionośne poprawiając krążenie krwi. Im więcej krwi jest w stanie przepłynąć przez naczynia, tym więcej tlenu i składników odżywczych będzie przetransportowanych do komórek w naszych mięśniach. Uważaj, aby nie spożywać przedtreningówek zbyt późno w nocy, bo możesz mieć problem z zaśnięciem.

L-Glutamina – Glutamina to aminokwas, który jest ogromnie przydatny w czasie regeneracji mięśni po treningu. Badania wykazały, że glutamina może zwiększyć naturalną produkcję hormonu wzrostu w ciele, może pomóc przyspieszyć syntezę białek, a także pomóc zahamować zanikanie mięśni. Najlepiej spożywać glutaminę zmieszaną z odżywką białkową w shake’u potreningowym.