Kreatyna – najważniejsze informacje

Gdy zastanawiamy się nad tym, jaki suplement diety na masę wybrać chcąc mieć pewność, że okaże się on rzeczywiście skuteczny, coraz częściej myślimy o kreatynie. W powszechnym przekonaniu jest to odżywka nie tylko bezpieczna, ale i w zdecydowanej większości przypadków wolna od skutków ubocznych. Już choćby dlatego o suplementacji z wykorzystaniem kreatyny możemy usłyszeć nie tylko w odniesieniu do sportowców-amatorów, ale również zawodników profesjonalnych. Co jednak daje kreatyna i kiedy jej stosowanie przynosi jej najlepsze rezultaty? Jakie są jej skutki uboczne i kiedy rzeczywiście należy się jej obawiać?

Kreatyna jest związkiem organicznym zbudowanym z fragmentów białek. Najczęściej mamy z nią do czynienia w tkance mięśniowej, gdzie znajduje się ona tak pod postacią fosfokreatyny, jak i tak zwanej wolnej kreatyny (w proporcjach 2 do 1). To właśnie kreatyna jest związkiem, który odpowiada za magazynowanie w mięśniach dużej ilości energii, plusem wspomnianej energii wydaje się przy tym to, że może zostać ona natychmiast uwolniona. Im więcej mamy kreatyny w mięśniach, tym większa jest też ilość energii, z której możemy skorzystać. Relacja jest prosta i czytelna.

Jeśli decydujemy się na kreatynę, która ma postać suplementów diety, mamy praco oczekiwać, że dojdzie nie tylko do zwiększenia masy mięśniowej, ale również do poprawy kondycji i siły. Należy jednak liczyć się z tym, że kreatyna nie jest wcale rozwiązaniem wolnym od skutków ubocznych. Pojawiają się one relatywnie rzadko i dotyczą przede wszystkim wahań wagi.

Źródło:

http://healthadvices.eu/pl/jaka-kreatyne-wybrac/

https://www.instagram.com/dragos_syko/