Dlaczego Apple obniżył ostatnio ceny napraw swoich urządzeń?

Firma Apple zapowiedziała, że zetnie ceny niektórych napraw. Oferta dotyczy Iphone’a 6 Plus. Co ważne, producent nie zaznaczył tego wprost, jednakże chodzi tutaj o tzw. epidemię dotyku, która dotknęła szereg smartfonów.

Użytkownicy amerykańscy nagminnie donosili o pojawiających się problemach z wyświetlaczem w iPhone’ach 6 oraz 6 Plus. Objawem usterki było pojawianie się szarego paska u góry ekranu. W zależności od tego, jak bardzo zaawansowany jest stopień uszkodzenia, pasek ten mógł być szerszy lub węższy. Co ciekawe, funkcje dotykowe mogły działać dobrze – oprócz szarej powierzchni.

Frustracja użytkowników była związana z faktem, że na tego rodzaju usterkę nie obowiązywała gwarancja. Tymczasem wielu niezależnych serwisantów stwierdziło, że uszkodzenie nie wynika z winy złego użytkowania. Szary pasek pojawiał się wskutek błędów konstrukcyjnych.

Nie musisz się frustrować. Wybierz jeden z profesjonalnych serwisów: https://sprawdzonyserwisant.pl/popularne-serwisy

Eksperci uznają, że powodem pojawienia się choroby są dwa podzespoły, które odpowiadają za odbieranie dotyku. To one przetwarzają dotknięcie na komendę dla smartfona. Jeżeli ich zabezpieczenie nie jest odpowiednie, wówczas użytkownik iPhone’a 6 prędzej czy później naruszy połączenie z płytą główną. Tym samym niemożliwe stanie się prawidłowe odczytywanie przez urządzenie dotyku użytkownika.

Apple wysuwa wniosek, że problemy z obsługą iPhone’a 6 Plus są związane z wielokrotnym upadaniem urządzenia na twarde powierzchnie. Każdy upadek może doprowadzić do braku połączenia układów scalonych z laminatem. Tego typu procesy sprawiają, że ekran dotykowy przestaje reagować na dotyk użytkownika. Analizy Apple wykluczają więc błędy konstrukcyjne telefonu i winę za usterki zrzucają na posiadaczy smartfonów. Producent iPhone 6 Plus uważa, że szary pasek pojawi się tylko wtedy, gdy telefon upadnie kilka razy na twardą powierzchnię i będzie dodatkowo poddawanym różnorakim formom nacisku. Oznacza to, że nieprawidłowości mogą się pojawić wtedy, gdy urządzenie będzie źle traktowane przez użytkownika.

Autor zdjęć: https://www.instagram.com/applesfresh/

Obniżenie cen za naprawy Apple uznaje za ukłon w stronę klientów. Użytkownicy z kolei czują się niepocieszeni. Ich zdaniem opłacanie naprawy jest oszustwem, ponieważ nie czują się winni wystąpienia usterki.